A japán füstölő napjainkban

  • Az ember tudatosan vagy ösztönösen mindig kereste a kellemes illatú szereket — volt, amikor önmaguk miatt, és volt, hogy a hatásukért, hiszen ezek az anyagok felfokozzák a többi érzékszervünket: teljesebbé teszik az ízlelést, és a látást. A japán emberek már nagyon régen felismerték, hogy a füstölők nem pusztán az érzékszervekre hatnak, de a szépség, az esztétikum bizonyos területein is komoly értéket képviselnek.

  • A szilárdságot, formát nélkülöző, ki nem tapintható illatos füst komoly hatást gyakorol az ember tudatára, és inspirálja az elmét, még a gondolatok rendezése is könnyebb a füstölő kellemes illatának élvezete közben. Ezeket a perceket a spirituális szabadság és béke megteremtésére vagy visszanyerésére szánt időnek tekintik. Az ilyen hangulatok előidézését segítő illatok neve a Koh. A Koh a japán esztétikai kultúra szerves részét képezi.

  • A Nippon Kodo hiszi, hogy a füstölőpálcikák a szépség kifejeződései, és hogy a füstölőégetés a legtiszteletreméltóbb és legkedvesebb japán hagyományok egyike.

A Nippon Kodo

  • A Nippon Kodo a minőségi füstölők gyártását arra a több, mint 400 éves, köztiszteletben álló gyakorlatra alapozza, amelyet Dzsjuemon Takaihoz lehet visszavezetni, közismertebb nevén Kodzsuhoz, a füstölőkészítés képzett mesteréhez. Kodzsu a japán császár legfőbb szállítója volt, s többnyire az általa összeállított recepteken alapulnak azok a ma is forgalmazott kellemes, és kortalanul magas minőségű füstölőfajták, amiket a Nippon Kodo készít.

  • Koju mellett Judzsiro Kito tradicionális formuláihoz is visszanyúl a cég. Kitót a „füstölők géniuszának” nevezték a XIX. században, a Meidzsi-restauráció időszaka alatt — abban az időben, amikor Japán kinyitotta kapuit a modern világra, és eltökélte, hogy haladni fog a korral.

  • A hagyományos fa- és növényillatú füstölők mellett más népszerű, divatos illatok készítése is folyik tradicionális eljárások és korszerű technológiák alkalmazásával a Nippon Kodo korszerű gyáraiban.

  • A japán füstölőgyártásban meglévő, több mint 50%-os részesedésével a Nippon Kodo Co. Ltd. a piacvezető.

  • A cég irányvonala és legfőbb célja már a kezdetektől az, hogy elhozza a füstölők kultúráját az egész világ számára, úgy, hogy közben megtöltse az emberek szívét kedvességgel, és megörvendeztesse a szellemet és a lelket.

  • Miközben alapvetőnek tekinti eredeti célját, hogy kiváló minőségű füstölőket gyártson, és forgalmazzon mind Japánban, mind külföldön, a Nippon Kodo tudatában van annak, hogy a füstölők használata nem kötődik egy meghatározott korú vásárlói réteghez, hanem termékeit életkortól függetlenül, mindenki használhatja saját életének jobbá tételéhez.

  • Mindezek mellett a vállalat szilárdan hiszi, hogy a füstölők gyártásának egyik fő célja az ősi hagyományok és értékek megőrzése, amelyeket a világ bármely részén élő, bármilyen korú emberek a történelem folyamán mindig tiszteletben tartottak.

  • Ezért a Nippon Kodo, lehetőségeinek határán belül törekszik megkeresni a japán és ázsiai erdőkben található, kifogástalan minőségű alapanyagokat és illataromákat, hogy széles termékskálát kínáljon azok számára, akik örömüket lelik a jó illatú füstölőkben. Mindezt úgy, hogy az alapanyagok és nyersanyagok lelőhelyeinek és élőhelyeinek törvényes és fenntartható kiaknázását szem előtt tartja.